Vozite dizel automobil? Ovo su razlozi zbog kojih je neophodno da redovno čistite Dpf filter

Sastavni deo izduvnog sistema svakog dizel automobila proizvedenog nakon 2003. godine je Dpf filter. Dpf filter u automobilima služi za smanjenje emitovanja štetnih gasova i PM čestica. Ovaj dodatak izduvnim sistemima u automobilima je opšte prihvaćeno rešenje u svim kompanijama koje proizvode automobile jer su dizel motori I dalje najveći zagađivači vazduha na svetu. Kada imate dizel automobile u koji je ugrađen Dpf filter čišćenje cena je neophodan korak u procesu održavanja automobila kako bi sprečili velike tragedije.

Problem koji nastaju ako se Dpf filter ne nosi redovno na čišćenje

Svaki automobile sa Dpf filterom ima proces samočišćenja. Taj proces se odvija tokom vožnje na otvorenom putu kada automobile postigne određenu temperature neophodnu za sagorevanje svih čestica koje su se nakupile na filteru. Česta gradska vožnja i nemogućnost da automobil postigne odgovarajuću temperaturu dovode do toga da se zapuši Dpf filter. I kvalitet goriva značajno utiče na čitoću Dpf filtera. Zbog zapušenog Dpf filtera automobil slabije radi i motor ne može da postigne više od 2800 obrtaja. Kada dođe do toga da se zapuši Dpf filter čišćenje je najbolja i najjeftinija opcija kako bi se vratio u prethodno stanje i auto ponovo radio kako treba. Pored slabijeg rada motora na zapušen Dpf filter će Vas upozoriti i “check engine” lampica na kontrolnoj table.

Ukoliko se ova upozorenja ignorišu i auto se ne odveze kod majstora može doći do požara na kolima. Ovo se dešava u toku vožnje na otvorenom putu kada se auto malo više zagreje.

Zbog zapušenog Dpf filtera su pooštreni propisi na tehničkom pregledu

Da bi se izbegle ovakve tragedije uzrokovane zapušenim Dpf filterom pooštrene su zakonske regulative vezane za tehnički pregled. Zbog toga je uvedeno da je obavezan deo tehničog pregleda merenje izduvnih gasova. Ukoliko auto ne može da prođe tehnički pregled jer je zapušen Dpf filter čišćenje je sledeći korak, kako bi auto mogao da se registruje.

Kako izgleda čišćenje Dpf filtera

Kada auto ne može da prođe tehnički pregled jer je zapušen Dpf filter čišćenje se obavlja u za to specijalizovanim servisima koji poseduju potrebnu opremu i hemijska sredstva. Kada odnesete zapušen Dpf filter na čišćenje cena se određuje u zavisnosti od toga koji je stepen njegove zaprljanosti. Stepen zaprljanosti filtera se utvrđuje pomoću posebne sonde koja. Nakon što se izmeri stepen zaprljanosti pristupa se hemijskom i mehaničkom čišćenju. Hemijsko čišćenje Dpf filtera je prva faza procesa kada se filter ubacuje u posebnu kadu sa hemikalijama koje treba da rastvore svu prljavštinu nakupljenu na keramičkom saću filtera. Važno je napomenuti da ove hemikalije ne mogu oštetiti sam filter I da je ceo proces potpuno bezbedan. Nakon što se završi hemijsko čišćenje Dpf filtera počinje mehaničko.

Mehaničko čišćenje, odnosno termička obrada Dpf filtera imitira proces samočišćenja koji bi trebalo da se odvija u automobilu u toku vožnje. U ovoj fazi se sagorevaju nakupljena čađ, PM čestice, smola, karbon I sumpor. U slučaju da je potrebno, ova faza se odvija nekoliko puta kako bi se saće Dpf filtera potpuno očistilo. Nakon čišćenja Dpf filtera auto će ponovo raditi kako treba, proći će tehnički pregled i, što je još važnije na taj način ćete izbeći tragedije na putu