Moj auto gubi snagu! Najčešći uzroci i rešenje problema

Kada su u pitanju automobili na dizel gorivo, proizvođači su uvideli da je potrebno ugraditi filter koji će imati zadatak da smanji izbacivanje čestica čađi u atmosferu već da iste sagori. Do toga je došlo iz ekoloških razloga, jer su naučnici smatrali da treba zaštiti životnu sredinu od zagađenja. Od 2009. godine svi automobili na dizel gorivo poseduju DPF filter.

Simptomi koji ukazuju da imate problem sa DPF filterom

Simptomi ili uzroci koji ukazuju da vozač ima problem sa ovim filterom su: automobil počinje da gubi snagu, da mu se smanjuje brzina, i da počinje da trza. Do toga dolazi jer se ovaj filter nakupio čađi pa mu je potrebna pomoć kako bi se očistio, i kako bi automobil vratio raniju snagu koju je posedovao. Postavlja se pitanje da li se pojavljuje to negde na računarskom kompjuteru automobila? Odgovor je da. Naime, ovaj filter poseduje šest senzora koji vode računa o stanju samih izduvnih gasova koji na taj način dolaze iz motora. Zahvaljujući kompjuteru automobila, vozač prepoznaje stanje u filteru, i to na taj način što meri pritisak, i to u komorama ispred i iza filtera, kao i sam nivo čađi i pepela u sistemu.

Regeneracija i ćišćenje DPF filtera

Kada je reč o regeneraciji DPF filtera, postoje dve vrste a to su pasivna i aktivna. Kada je reč o pasivnoj regeneraciji, računar automobila ukazuje vozaču da započne dužu vožnju pri većoj brzini. Tom prilikom, vozač treba da izađe na auto put jer da bi došlo do toga, mora da ima određeno vreme konstantnu brzinu kako bi automobil uspeo u nameri da ukloni čađ iz filtera. Međutim, dešava se da i prilikom upozorenja, vozač ne ispoštuje preporuku svog automobila, pa se filter napuni česticama čađi, pa je potrebno kupiti novi filter  ili očistiti isti filter u servisu. Kada je u pitanju cena DPF filtera, ona iznosi nekoliko hiljada evra, i to zavisi od modela, dok sa druge strane kada je u pitanu čišćenje filtera u servisu, cena zavisi od nekoliko faktora, kao što su: stepen zapušenosti, marka, itd, a sama cena iznosi od 60 evra pa naviše.

Prilikom čišćenja DPF filtera u servisima, koristi se Eco Blaster tehnologija koja predstavlja jednu od najčešćih tehnologija koje se koriste danas i koje tokom samog postupka mogu da zagreju filter na visokoj temperaturi, da bi se posle toga tretirali hemijskim sredstvima koje ga osvežavaju, a samim tim i osposobljavaju da i dalje obavlja svoje funkcije.

Jedno od ključnih pitanja koje se može postaviti jeste zašto je potrebno čistiti DPF filter? Postoje nekoliko razloga zašto je potrebno redovno čistiti isti. Prvi razlog je taj što zapušeni DPF filter smanjuje radne preformanse motora, i na taj način ograničava njegov rad na 2800 obrtaja po minutu. Drugi razlog jeste taj što se rizikuje oštećenje brojnih delova poput: turbina, egr ventila, dizni, karika, klipova, itd. Poslednji razlog jeste taj što je cena novog veoma visoka. Sa druge strane, vozači smatraju da onda treba skinuti isti, ali u tom slučaju automobil bi izgubio Euro normu.